Kyra konyhája

Recepteket, konyhai és egyéb ötleteket szeretnék összegyűjteni a blogban. Minden recept kipróbált és nem feltétlenül a neve szerinti eredeti - hanem, ahogyan én készítem.

Kommentek

  • Eleison Kyra: @Laci Today: Ha nem okoz nagy fáradtságot, szívesen kipróbálom. Van egy jól bevált receptem, de há... (2010.12.01. 18:44) Joghurttorta

Gesztenyés tekercs

2010.12.24. 22:58 :: Eleison Kyra

A családom tagjai nem nagyon szeretik a gesztenyés ételeket – kivéve a gesztenyepürét -, ezért nem szoktam ilyet készíteni, de úgy döntöttem, most karácsonykor kivételt teszek. A férjemnek is ízlett, nemcsak nekem.

 

Gesztenyés tekercs

 

Hozzávalók:

A tésztához:

25 dkg darált keksz

18 dkg margarin

10 dkg porcukor

fél rumaroma

1 evõkanál kókuszreszelék

2 kiskanál kakaópor

citromlé

A krémhez:

25 dkg gesztenyemassza

12 dkg margarin

10 dkg porcukor

fél rumaroma

citromlé

kb. 10 dkg csokoládé a bevonáshoz.

 

A kekszet a margarinnal, a cukorral, a rumaromával, a kókuszreszelékkel és a kakaóval összedolgozom. Akkor jó, amikor a cukor elolvadt benne, jól össze kell gyúrni.

A felengedett gesztenyemasszát villával összetöröm és a margarinnal, a cukorral, a rumaromával addig kevergetem, amíg a cukor el nem olvad.

Az eredeti recept írója javaslata szerint pár másodpercre betettem a mikróba, mert így könnyebben elolvadt a cukor és könnyebben össze lehet dolgozni is.  

Alufóliát kiterítek, és a kekszmassza felét 20x25-ös téglalappá formálom, nyomkodom. A töltelék felét rásimítom, majd az alufólia segítségével felgöngyöljük. A másik tekercset ugyanígy készítem el, majd legalább 1 órára hűtőbe teszem. Végül a tetejét olvasztott csokoládéval vékonyan bevonom, ecset segítségével.

A cukorból kevesebb is elég, mert kissé édes lett.

 

Forrás: Andi konyhája

Szólj hozzá!

Címkék: recept sütemény

A bejegyzés trackback címe:

https://kyrakonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr152537706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása