Kyra konyhája

Recepteket, konyhai és egyéb ötleteket szeretnék összegyűjteni a blogban. Minden recept kipróbált és nem feltétlenül a neve szerinti eredeti - hanem, ahogyan én készítem.

Kommentek

  • Eleison Kyra: @Laci Today: Ha nem okoz nagy fáradtságot, szívesen kipróbálom. Van egy jól bevált receptem, de há... (2010.12.01. 18:44) Joghurttorta

Csokis csemege

2010.11.02. 08:54 :: Eleison Kyra

Egy régebbi papírfecnin találtam ezt a receptet. A családomnak ízlett, nekem elsőre nem annyira, de amikor kihűlt, már egész jó volt.

 

Csokis csemege

 

Hozzávalók:

10 dkg vaj

10 dkg porcukor

2 tojás

2 dl tejszín

20 dkg apróra vágott, félédes csokoládé

2 csomag vaníliás cukor

5 dkg őrölt dió

3 dl tej

10 dkg liszt

 

A tejszínt felmelegítem, és mielőtt felforrna, beleteszem a csokoládét. A tűzről levéve addig keverem, amíg a csokoládé elolvad. Ezután hagyom kihűlni.

A vajat a porcukorral habosra keverem és hozzáadom a két tojássárgáját, és krémszerűvé keverem.

Egy másik edényben összekeverem az előzőleg elkészített és lehűtött csokikrém felét a vaníliás cukorral, a őrölt dióval és a tejjel, utána a liszttel együtt a tojásos krémhez adom.

A tojásfehérjét kemény habbá verem, óvatosan a masszához keverem, kivajazott, liszttel meghintett kisebb sütőformába teszem és előmelegített sütőben, közepes fokozaton 35-40 percig sütöm.

Tálaláskor a süti tetejét a maradék csokoládékrémmel kenem meg.

 

A „csokoládékrém” nekem eléggé folyós lett, valamit biztosan rosszul csináltam, de így is rá lehetett kenni a süti tetejére.

Szólj hozzá!

Címkék: recept sütemény

A bejegyzés trackback címe:

https://kyrakonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr652415240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása