Kyra konyhája

Recepteket, konyhai és egyéb ötleteket szeretnék összegyűjteni a blogban. Minden recept kipróbált és nem feltétlenül a neve szerinti eredeti - hanem, ahogyan én készítem.

Kommentek

  • Eleison Kyra: @Laci Today: Ha nem okoz nagy fáradtságot, szívesen kipróbálom. Van egy jól bevált receptem, de há... (2010.12.01. 18:44) Joghurttorta

Ganca

2010.09.24. 21:45 :: Eleison Kyra

A család egyik kedvenc kajája. Nagymamám tudta igazán jól elkészíteni, de ő már nincs, így aztán a családom azt kapja, amit én készítek nekik. Természetesen úgy, ahogy nagymamám készítette. Mi így szeretjük.

 

Ganca

 

Hozzávalók:

1 kg krumpli

liszt

szalonna

kolbász

 

A burgonyát meghámozom, felkockázom, és fazékba teszem. Annyi vizet öntök rá, hogy ellepje, majd megsózom. Puhára főzöm, majd a vízben fakanállal szétnyomkodom úgy, hogy közben lisztet keverek hozzá, addig, amíg jó sűrű nem lesz.

Szalonnát kis kockákra vágok és kisütöm. Kolbászt szintén kis kockákra vágok és mielőtt kész a szalonna, belekeverem, kicsit átsütöm vele. Nagyon finom úgy, ha hagyma is van belesütve, csak sajnos, én semmiféle hagymát nem szeretek, így az nálunk kimarad.

A krumpliból egy tepsi szélén körben egy villával nagy galuskákat szaggatok, úgy, hogy közben belemártogatom a szalonnazsírba, amiben persze a pörcök is benne vannak. Amikor a tepsi széle körben megtelik, belelökdösöm a tepsibe, és új adagot szaggatok. Addig csinálom, amíg a massza el nem fogy.

Akkor forró sütőbe rakom és megpirítom.

Én nagyon szeretem hozzá a hordós káposztát, a többiek általában savanyú uborkát szoktak enni mellé.

Nem az a kimondott diétás kaja. :-)

 

Szólj hozzá!

Címkék: recept

A bejegyzés trackback címe:

https://kyrakonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr272321250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása