Kyra konyhája

Recepteket, konyhai és egyéb ötleteket szeretnék összegyűjteni a blogban. Minden recept kipróbált és nem feltétlenül a neve szerinti eredeti - hanem, ahogyan én készítem.

Kommentek

  • Eleison Kyra: @Laci Today: Ha nem okoz nagy fáradtságot, szívesen kipróbálom. Van egy jól bevált receptem, de há... (2010.12.01. 18:44) Joghurttorta

Rakott karfiol

2010.09.21. 22:22 :: Eleison Kyra

Rakott karfiol

 

Hozzávalók:

fél kg darált hús

kb. 1 kg karfiol

10 dkg rizs

tejföl

bors

majoranna

ételízesítő

 

A darált húst kevés olajon kicsit átpirítom, sóval, borssal, majorannával, kevés ételízesítővel fűszerezem. A karfiolt rózsáira szedem és sós, forró vízben 1-2 percig főzöm. Ha nagyok a karfiol rózsák, amikor egy kicsit kihűlt, szeletekre vágom.

Tűzálló táj aljára pici zsemlemorzsát szórok, majd belerétegezem a hozzávalókat: először egy sor karfiol, erre a rizs, majd a darált hús. Addig rétegezem, amíg elfogynak a hozzávalók. Nekem két sor szokott lenni. A tetejére karfiol kerüljön.

Meglocsolom tejföllel, majd letakarva sütőben megsütöm. Mielőtt kész, leveszem a tetőt, hogy a teteje kicsit megpiruljon. Kb. egy óra alatt készül el.

Ha nagyon dőzsölni akarunk, még reszelt sajtot is szórhatunk a tetejére.

Én a húst szoktam csak fűszerezni, ha úgy gondoljuk, nem elég fűszeres, a rétegek közé lehet még sót, esetleg  kevés ételízesítőt szórni.

Szólj hozzá!

Címkék: recept

A bejegyzés trackback címe:

https://kyrakonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr302313679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása