Kyra konyhája

Recepteket, konyhai és egyéb ötleteket szeretnék összegyűjteni a blogban. Minden recept kipróbált és nem feltétlenül a neve szerinti eredeti - hanem, ahogyan én készítem.

Kommentek

  • Eleison Kyra: @Laci Today: Ha nem okoz nagy fáradtságot, szívesen kipróbálom. Van egy jól bevált receptem, de há... (2010.12.01. 18:44) Joghurttorta

Hal zöldségágyon

2011.02.27. 22:17 :: Eleison Kyra

A hal egészséges, ezt tudjuk. A férjem kitalálta, hogy együnk kicsit gyakrabban halat, mint eddig. Íme, a mai ebédünk.

 

Hal zöldségágyon

 

Hozzávalók:

1 kg tengeri hal

1 hagyma

1 paradicsom

1 paprika

2 citrom

ételízesítő

citromlé

bors

halfűszer

kakukkfű

fehér bor

liszt

vaj

 

A halat halfűszerrel (vagy egyszerű ételízesítővel) megszórom, citromlével meglocsolom és legalább egy órát hűvös helyen hagyom állni. Közben meg lehet forgatni, ha nem lepi el a citromlé.

A hagymát felkarikázva a római tál aljára terítem, rákarikázok egy paradicsomot, egy paprikát, megszórom borssal, ételízesítővel.

Ráteszem a halat, megborsozom, szórok rá még egy kis halfűszert, rákarikázok 2 citromot (vagy lime-ot) és megszórom még zöldpetrezselyemmel és kakukkfűvel. Mivel egy sorban nem fért el a tálban a hal, így az also sort is fűszereztem és arra is került néhány karika citrom. A zöldfűszer az igazi, nekem most nem volt itthon, így szárított/fagyasztott került rá, de így is jó volt.

Egy kevés fehér bort öntök alá, vajdarabkákat teszek a tetejére. majd lefedve be a sütőbe. Előbb lefedve sütöm, aztán leveszem a tál tetejét, hogy a hal egy kicsit megpirulhasson. Kb. fél óra alatt kész.

A hal kicsit több levet engedett a kellőnél, így a felesleget leöntöttem róla, kihűtve összekevertem egy kis kanál liszttel, majd átforraltam, a végén még egy pici citromlével utánaízesítettem, így szósz is került a halra.

Még mindig tart nálunk a diéta, így karfiol, brokkolit és zöldbabot pároltam meg köretnek mellé.

Szólj hozzá!

Címkék: hal recept

A bejegyzés trackback címe:

https://kyrakonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr402696204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása