Kyra konyhája

Recepteket, konyhai és egyéb ötleteket szeretnék összegyűjteni a blogban. Minden recept kipróbált és nem feltétlenül a neve szerinti eredeti - hanem, ahogyan én készítem.

Kommentek

  • Eleison Kyra: @Laci Today: Ha nem okoz nagy fáradtságot, szívesen kipróbálom. Van egy jól bevált receptem, de há... (2010.12.01. 18:44) Joghurttorta

Fonott pulyka

2010.12.27. 10:11 :: Eleison Kyra

Ez szintén a lányom egyik étele, karácsonykor ez volt az egyik fogás.

 

Fonott pulyka

 

Hozzávalók:

pulykamell

bacon szalonna

gyöngyhagyma

tej

fokhagyma (vagy krém)

ételízesítő

vöröshagymakrém

pulyka- vagy szárnyasfűszer

 

Egy nagy darab pulykamellet hosszú csíkokra vágok. Hármasával összefogom bacon szalonnával és mint a copfot összefonom. Ezeket a fonatokat bepácolom. A páchoz a tejbe teszek ételízesítőt, hagymakrémet, összezúzott fokhagymát vagy fokhagymakrémet, pulykafűszert, vagy ami van otthon. Én most szárnyasfűszert tettem bele. Egy éjszakára hűtőbe teszem.

Másnap egy tepsibe fektetem a fonatokat, mellé dobok gyöngyhagymát, kb. 1 dl. vizet, kevés olajat és lefedem fóliával. Sütés közben időnként locsolgatom. Ha puha leveszem a fóliát és megpirítom.

 

Még minden alkalommal savanyú gyöngyhagymát tettem bele, kicsit leöblítve. Aszalt szilvát is lehet mellé dobni, aki szereti. 

Azért kell tejben pácolni, hogy ne legyen száraz a hús. Na és persze, a pác nagyon jó ízt ad neki.

 

Forrás: Andi konyhája

Szólj hozzá!

Címkék: recept pulyka

A bejegyzés trackback címe:

https://kyrakonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr182541325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása