Kyra konyhája

Recepteket, konyhai és egyéb ötleteket szeretnék összegyűjteni a blogban. Minden recept kipróbált és nem feltétlenül a neve szerinti eredeti - hanem, ahogyan én készítem.

Kommentek

  • Eleison Kyra: @Laci Today: Ha nem okoz nagy fáradtságot, szívesen kipróbálom. Van egy jól bevált receptem, de há... (2010.12.01. 18:44) Joghurttorta

Rakott karfiol másképpen

2010.11.24. 21:43 :: Eleison Kyra

Rakott karfiol másképpen

 

Alcím: kellene valami ebéd holnapra…. Mi van a hűtőben?

 

Hozzávalók:

fél kg csirkemell

kb. fél kg karfiol

4 db tojás

füstölt sajt

4 dl joghurt

liszt

petrezselyemzöld

szójaszósz

bors

majoranna

vaj

 

A csirkemellet vékonyra felszeletelem (nem klopfoltam ki, de tényleg szép vékonyra sikerült felszeletelnem). Vajon (és pici olajon) kicsit átpirítom. A visszamaradt vajat két csapott evőkanál liszttel megszórom, és picit átpirítom, kevés hideg vízzel felengedem, majd beleszórom a felaprított petrezselyemzöld felét, ízesítem sóval, borssal, majorannával (azért ezzel, mert ez a kedvenc fűszerem), egy teáskanál szójaszósszal. Amikor kicsit kihűlt, belekeverem a két kis doboz natúr joghurtot, és 2-3 evőkanálnyi reszelt sajtot.

A mirelit karfiolt forró vízben megpárolom (a vízbe pici sót és kevés citromlét teszek), majd lecsöpögtetem.

A tojásokat keményre megfőzöm.

Tűzálló tál alját zsemlemorzsával megszórom, ráterítem a hússzeleteket, majd a karfiolt, végül a felszeletelt főtt tojást, majd leöntöm a szósszal, a tetejét megszórom reszelt sajttal és sütőben kb. 45 percet sütöm (amíg a teteje kicsit megpirul). Amikor kész, a maradék petrezselyemzölddel megszórom. 

Nagyon finom lett.

Szólj hozzá!

Címkék: recept

A bejegyzés trackback címe:

https://kyrakonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr722471364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása