Kyra konyhája

Recepteket, konyhai és egyéb ötleteket szeretnék összegyűjteni a blogban. Minden recept kipróbált és nem feltétlenül a neve szerinti eredeti - hanem, ahogyan én készítem.

Kommentek

  • Eleison Kyra: @Laci Today: Ha nem okoz nagy fáradtságot, szívesen kipróbálom. Van egy jól bevált receptem, de há... (2010.12.01. 18:44) Joghurttorta

Muszaka

2010.09.04. 23:36 :: Eleison Kyra

Muszaka

 

Hozzávalók:

2 padlizsán

3 cukkini

2 nagyobb krumpli

3 paradicsom

fél kg darált hús (nem szeretem a birkahúst, de azon kívül bármi másból lehet – akár csirke- vagy pulykahúsból is)

1 nagyobb fej vöröshagyma

vörösbor

olivaolaj

oregano

majoranna

fahéj

bors

 

A besamelhez:

3 tojás

2 dl joghurt

1 evőkanál liszt

reszelt sajt

 

A padlizsánt és a cukkinit meghámozva ujjnyi vastagra szeletelem és besózva állni hagyom, amíg levet ereszt. Utána papírtörlőn leszárítom, olivaolajjal megkenem és sütőlapon (én sütőpapírt szoktam rátenni) mindkét oldalát pirosra sütöm.

A krumplit héjában megfőzöm, majd megpucolom és felszeletelem.

A paradicsomokat forró vízbe mártom és lehúzom a héját, majd felkockázom.

A vöröshagymát apróra vágom és olajon világosra pirítom. Belerakom a darált húst, fehéredésig sütöm. Ízesítem oreganóval, majorannával, fahéjjal, sóval, borssal. Belerakom a felkockázott paradicsomot, kevés vörösbort öntök alá és készre párolom.

Sütőedényt olivaolajjal vékonyan kikenek és sorban belerakom a hozzávalókat: 1 sor krumpli, padlizsán, cukkini, a paradicsomos ragu, majd újra cukkini, padlizsán,  a tetejére krumpli kerül.

 

Besamel mártást készítek: 1 evőkanál lisztet összekeverek 2 dl joghurttal és 3 felvert tojással, majd ráöntöm a rakottasra.

Tetejére sajtot reszelek (füstölt sajtot szoktam) és sütőben megsütöm, amíg a sajt rápirul.

 

Szólj hozzá!

Címkék: recept muszaka

A bejegyzés trackback címe:

https://kyrakonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr752272153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása