Kyra konyhája

Recepteket, konyhai és egyéb ötleteket szeretnék összegyűjteni a blogban. Minden recept kipróbált és nem feltétlenül a neve szerinti eredeti - hanem, ahogyan én készítem.

Kommentek

  • Eleison Kyra: @Laci Today: Ha nem okoz nagy fáradtságot, szívesen kipróbálom. Van egy jól bevált receptem, de há... (2010.12.01. 18:44) Joghurttorta

Töltött káposzta

2010.10.25. 10:42 :: Eleison Kyra

Nálunk ez a lányok kedvenc kajája, vagyis a lányom és én nagyon szeretjük. Legalább 1 kg húsból szoktam készíteni, kevesebből minek.:D

 

Töltött káposzta

 

Hozzávalók:

50 dkg darált sertéshús

13 dkg rizs

1 tojás

savanyú káposzta és haraszt

1 fej hagyma

2 gerezd fokhagyma

bors

majoranna

pirospaprika

piros arany

tejföl

 

Aki nem szereti a savanyút, áztassa be néhány órára a harasztot és a káposztát, hogy ne legyen savanyú. Én szeretem a savanyút és még a családom sem reklamált soha, sőt a vendégeink sem. Vagyis, nem szoktam kiáztatni a káposztát. A harasztról a főeret levéknyítom, hogy szebben fel lehessen tekerni. A káposzta felével kibélelem a lábas alját.

A hússal együtt ledarálom a vöröshagymát is. A darálthúst és a megmosott rizst összekeverem, belekeverem a tojást, sóval, borssal, pirospaprikával, majorannával, piros arannyal, fokhagymával ízesítem.

Összedolgozom, maréknyi gombócokkal megtöltöm a harasztot, felgöngyölöm és beleteszem a káposztával kibélelt lábasba egymás mellé.

Ha van otthon füstölt kolbász, vagy füstölt hús, szoktam a töltelékek közé tenni, nagyon finom ízt ad neki.
A maradék apró káposztával betakarom, felöntöm vízzel, hogy ellepje. Lassú tűzön főzöm.

Tálaláskor tejfölt kínálok mellé.

Szólj hozzá!

Címkék: recept sertéshús

A bejegyzés trackback címe:

https://kyrakonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr22396954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása