Kyra konyhája

Recepteket, konyhai és egyéb ötleteket szeretnék összegyűjteni a blogban. Minden recept kipróbált és nem feltétlenül a neve szerinti eredeti - hanem, ahogyan én készítem.

Kommentek

  • Eleison Kyra: @Laci Today: Ha nem okoz nagy fáradtságot, szívesen kipróbálom. Van egy jól bevált receptem, de há... (2010.12.01. 18:44) Joghurttorta

Szűzérme egri módra

2010.12.01. 18:40 :: Eleison Kyra

Ez a recept is a netről való. Jöjjön először az eredeti változat.

Hogy mitől egri…..? Gondolom a bikavértől.

 

Szűzérme egri módra

 

Hozzávalók:

1 db szűzpecsenye

1 közepes fej vöröshagyma

10 dkg vaj

1/2 dl konyak

1 dl Egri bikavér

1 evőkanál mustár

1 evőkanál ketchup

bors

petrezselyemzöld

 

Az enyhén kiklopfolt szűzérméket megsózom, a vaj felén félig átsütöm, a konyakkal meglocsolom, meggyújtom. A vaj másik felén az apróra vágott hagymát megfonnyasztom, a borral felöntve fedő alatt 1-2 percig párolom. Hozzáadom a mustárt, a ketchupot, végül a húst is. Néhány percig még főzöm, frissen őrölt borssal, petrezselyemzölddel megszórom. Párolt rizzsel vagy hasábburgonyával tálalom.

 

Készítés közben némi változtatást eszközöltem: elsősorban azt, hogy karajból készült.

A flambírozás számomra újdonság volt, sosem csináltam még ilyet – úgy gondoltam, nem gond, úgyis másnap terveztük kifesteni a konyhát…… Aztán rájöttem, hogy nem is olyan nagy ördöngösség ez.

Ezen kívül még annyit változtattam, hogy mustárból és ketchupból többet tettem alá – kb. 4 evőkanállal. Én így szeretem.

Aránylag gyorsan el lehet készíteni és finom lett.

 

Szólj hozzá!

Címkék: recept sertéshús

A bejegyzés trackback címe:

https://kyrakonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr382486674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása